czwartek, 16 stycznia 2014

♥ 13. Buraczkowy szau! Liebster Award.

^ Buraczkowy szau!

Ostatnio przeglądałam przepisy i trafiłam na przepis z kotletami z buraków. A fakt,że posiadałam dwa w studenckiej lodówce przyczynił się do ich stworzenia.
Wystarczy jeden garnek do wyczarowania dwóch potraw! :)

Co będzie potrzebne:
+garnek

+woda
+blender
+miseczki

Składniki:

-2 buraki
-marchewka średnej wielkości
-pół szklanki soczewicy zielonej
-przyprawy (do zup, papryka słodka/ostra-wg. upodobań)

Przygotowanie:

Buraki i marchew obieramy,kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka z wodą i gotujemy do miękkości. Następnie dodajemy soczewicę zieloną i gotujemy również do miękkości (ok. 30 minut). 

Później mamy dwie opcje:
1. Kotlety z buraczków.

2. Zupa a'la buraczkowa.
Jeżeli chcemy zrobić te dwie potrawy dzielimy wcześniej ugotowane warzywa i soczewicę na dwie porcje.


ZUPA A'LA BURACZKOWA:
Do garnka z warzywami i soczewicą dodajemy olej (np. z pestek winogron), przyprawy m.in warzywną, do zup, paprykę ostrą, sos sojowy. Gotujemy przez następne 5 minut. I zupa gotowa! :)


KOTLECIKI Z BURACZKÓW
Do miski bierzemy drugą porcję warzyw i soczewicy. Odsączamy je z wody. Nastepne używamy blendera do rozdrobnienia. Powstanie nam "papka" do której dosypujemy: mąkę (przenną/kukurydzianą/żytnią), otręby, płatki owsiane i ulubione przyprawy. Konsystencja ma być taka,aby udało się bez problemu uformować kotlety.
Następnie na rozgrzaną patelnę z dodatkiem oleju kładziemy kotlety. Pieczemy z obydwóch stron do zarumienienia.

Voilà! Oto w magiczny sposób mamy dwa dania za jednym razem :)



 Zupa a'la buraczkowa

Kotlety z buraczków, soczewicy i marchewki, ryż brązowy z fasolą białą, 
świeże pomidory z pieprzem ziołowym



^Liebster Award.

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za dobrze wykonaną robotę. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cie nominował".
Zostałam nominowana przez Zdeterminowaną Anę. Dziękuję za te wyróżnienie! :)

Oto moje odpowiedzi:
1. Czym zajmujesz się w życiu?
Na codzień jestem studentką pedagogiki na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna. W tym samym czasie robię kurs instuktora fitness o którym zawsze marzyłam. :) Dodatkowo ćwiczę, biegam, wszędzie mnie pełno!
2. Jeśli miałoby nastąpić koniec świata, jaką rzecz zrobiłabyś jako ostatnią?
Skoczyłabym ze spadochronem. Zawsze chciałam to zrobić!
3. Jaką książkę przeczytałaś ostatnio?
Książkę Laurent'a Graff'a "Szczęśliwe Dni". Polecam gorąco.
4. Jaki jest Twój ulubiony film?
Jest ich wiele :) Ale chyba film "Szczęściarz".
5. Gdzie chciałabyś spędzić przyszłe wakacje?
W ciepłych krajach. Morze, słońce, plaża. Tak! 
6. Czym się interesujesz, jaka jest Twoja pasja?
Moją pasją jest sport. A drugą miłością muzyka,dokładnie gra na pianinie.
7. Jeśli znałabyś datę swojej śmierci.. Co byś zrobiła przed upływem "ostatnich dni"?
Najbardziej szalone rzeczy,jakie przyszłyby mi do głowy. Jak już wspominałam skok ze spadochronem, skok na bungee, lot paralotnią, zrobiłabym też tatuaż. Znalazłoby się pewnie jeszcze więcej :)
8. Komu wierzysz bezgranicznie, dlaczego?
Moim rodzicom i najbliższym. W nich mam zawsze oparcie bez względu na okoliczności. Im ufam bezgranicznie.
9. Co można znaleźć w Twojej torebce?
Telefon, klucze, okulary, perfum, lusterko, kalendarz, portfel, chusteczki. ;D
10. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia, dlaczego tak/nie?
Wierzę,choć jeszcze u mnie się takowa nie przytrafiła ;) Dlaczego? Hmm... Bo nie znasz ani dnia,ani godziny. Każdy dzień może przynieść coś nowego i może być nią właśnie miłość.
11. Czy masz jakieś zwierzątko domowe?
Pewnie! Psa, 2 króliki miniaturowe i papugę nimfę. :)


A teraz pytania ode mnie:
1. Kto jest Twoją inspiracją/mentorem/wzorem w życiu?
2. Jak widzisz swoje życie za 10 lat?
3. Ulubiony zespół?
4. Co chciałabyś spróbować w życiu,czego jeszcze nigdy wcześniej nie robiłaś?
5. Masz rodzeństwo? Jeżeli tak to brata/siostrę i ile ma lat?
6. Co sprawiło,że założyłaś bloga?
7. Ulubiona potrawa?'
8. Jak wygląda Twój dzień?
9. Najbardziej szalona rzecz,jaką zrobiłaś w życiu?
10. Jakie masz zainteresowania,pasje i uzdolnienia?
11. Czy upiekłaś kiedykolwiek ciasto i podaj jakie? :)

Nominowani

Warunkiem nominacji jest mniejsza liczba obserwatorów.
Więc zaczynamy zabawę,powodzenia! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz