sobota, 11 stycznia 2014

♥ 11. Rozciąganie nóg po bieganiu. Uniknij kontuzji!

^ Rozciąganie nóg po bieganiu.

Jak każdy biegacz wie jest to ważna czynność po bieganiu. Niestety wiele osób rozciąga się sporadycznie bądź w ogóle,co na dłuższą metę może prowadzić do kontuzji.
Na Treningbiegacza.pl czytamy,że najlepiej stosować się do pewnych zaleceń czy rozciąganiu:
+ rozciąganie tylko rozgrzanego mięśnia,+ 2-3 krotne powtórzenie cyklu: naciąganie do granicy bólu, przytrzymywanie w tej pozycji ok. 15-20 sekund i pogłębianie naciągnięcia do granicy bólu,+ rozpoczynanie od mięśni pośladkowych i „schodzenie” w dół – przez mięśnie grupy kulszowo-goleniowej i przywodziciele, mięsień biodrowo-lędźwiowy, czworogłowy i trójgłowy łydki wraz ze ścięgnem Achillesa itp.+ rozciąganie mięśni pleców, zwłaszcza części lędźwiowej,+ zachęcam, byście rozciągali się po każdym starcie i treningu co najmniej 5-7 minut, a raz w tygodniu robili sobie sesję 30-45 minutową. Już ta dawka wystarczy, by biegać zdrowiej i ładniej.
Polecam również filmiki, dzięki którym możecie się wzorować :) 





Top 10 od Kasi z bloga runtheworld.pl


^ Wegański smalec? Czyli smakowita pajda na śniadanie!

Niemożliwe? A jednak. Też zdziwiłam się,gdy sprawdziłam skład. Okazało się różne rodzaje tego smalcu roślinnego jest dla wegan i wegetarian. A cena nie jest też odpychająca,bo zapłaciłam w sklepie za jedną sztukę około 3 złotych. I to w zwykłym hipermarkecie,a nie w sklepie ze zdrową żywnością,ot co! :)




^ Kontuzja.

Wcześniej wspominałam Wam o kontuzji i o bólu jaki towarzyszy mi przy bieganiu. We wtorek moja noga odmawiała posłuszeństwa. Bolała niesamowicie. Poszłam więc do znajomego fizjoterapeuty,który powiedział,że może być to podejrzenie zapalenia ścięgien mięśni gęsiej stopki. 
Brak biegania. Od 2 tygodni nawet do 2 miesięcy i więcej. 
Jestem załamana. Maraton za 3 miesiące,a tutaj kontuzja... 
Smaruję maściami zaleconymi przez znajomego, nie robię ćwiczeń na nogi,jedynie górę na siłowni. Oszczędzam nogę. Skierowanie pilne do ortopedy jest,więc teraz tylko modlić się,aby szybko przyjęli,choć patrząc na naszą służbę zdrowa będzie to coś nie do osiągnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz